ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΑΘΗΝΑ ΝΤΟΚΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ: ΧΕΡΑΚΙΑ ΚΑΘΑΡΑ...ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΑΚΡΙΑ

Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2021

Σήμερα έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε τη συνέντευξη της συγγραφέως Αθηνά Ντόκα με αφορμή το βιβλίο της Χεράκια Καθαρά... Μικρόβια Μακριά που εκδόθηκε από τις εκδόσεις Σιδέρη



  

  Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς.

 

Γεννήθηκα στα Ιωάννινα, αλλά ζω στην Αθήνα. Είμαι μητέρα ενός εφτάχρονου κοριτσιού και σύντομα περιμένω το δεύτερο παιδάκι μου. Δουλεύω στον ιδιωτικό τομέα και ασχολούμαι με τη συγγραφή τα τελευταία χρόνια. Το παραμύθι «Χεράκια Καθαρά…Μικρόβια Μακριά» από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη, είναι το πρώτο μου ατομικό βιβλίο.

 

2.      Ποιο ήταν το πρώτο σας βιβλίο;

 

Το παραμύθι Λίνα η Αφρικάνα,  που εκδόθηκε σε συλλογικό έργο με τον τίτλο «Μπου Ξελευθερία» από τις εκδόσεις iwrite. Όλα τα παραμύθια που περιλαμβάνονται σε αυτό το βιβλίο αφορούν τον σχολικό εκφοβισμό με ήρωες όμως τα ζώα.

 

3.      Τι ήταν αυτό που σας ώθησε και ασχοληθήκατε με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων;

 

Από μικρό παιδί οι γονείς μου με ώθησαν στον κόσμο των βιβλίων και των παραμυθιών. Εκτός από τους γονείς μου, δύο άνθρωποι, πριν τον ερχομό της κόρης μου, στάθηκαν ορόσημο στην ασχολία μου με το βιβλίο γενικότερα. Η νηπιαγωγός μου, Μυρσίνη Λενούδια επίσης συγγραφέας παιδικών βιβλίων και εκπαιδευτικός θεάτρου, με την οποία ακόμα και τώρα κρατάμε επαφές και η καθηγήτριά μου και συγγραφέας στη Λογοτεχνική – Δημιουργική Γραφή, Αντιγόνη Πόμμερ.



 

4.      Πώς εμπνευστήκατε την ιστορία του βιβλίου «Χεράκια καθαρά…μικρόβια μακριά»;

 

Πριν ακόμα μπει η Ελλάδα στην καραντίνα τον Μάρτιο του 2020, ακούγοντας όλα αυτά που συνέβαιναν γύρω μας, προσπαθούσα να εξηγήσω στην κόρη μου τον κίνδυνο που μπορεί να επιφέρει ένα μικρόβιο στον οργανισμό μας. Σε αυτές τις μικρές ηλικίες ο μοναδικός τρόπος είναι με τη μορφή ιστορίας. Έτσι γεννήθηκαν οι ήρωες μέσα σε ένα βράδυ με πρώτο και καλύτερο τον Αψού (μετά από φτέρνισμα της κόρης μου)

 

5.      Πιστεύετε ότι τα παιδιά σήμερα διαβάζουν βιβλία ή είναι απορροφημένα από την τεχνολογία;

 

Δυστυχώς η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή των παιδιών, ειδικά τώρα με την τηλεκπαίδευση, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ανάγνωση των βιβλίων να περιορίζεται σχεδόν μόνο στο διάβασμα των μαθημάτων τους. Θεωρώ όμως ότι υπεύθυνοι είμαστε και εμείς οι γονείς. Καθώς αποτελούμε παράδειγμα προς τα παιδιά μας, οφείλουμε να διαβάζουμε βιβλία μπροστά τους, όπως επίσης όσο υπερβολικό και αν ακούγεται να τους διαβάζουμε παραμύθια απλά, από τη βρεφική ακόμα ηλικία. Τα παιδιά όσο μικρά και αν είναι καταλαβαίνουν και αντιλαμβάνονται πολύ περισσότερα απ’όσο εμείς πιστεύουμε.

 


6.      Πόσο πιστεύετε ότι έχει επηρεάσει η τηλεκπαίδευση και η πολύωρη χρήση του υπολογιστή, τη σχέση των παιδιών με τα βιβλία;

 

Σίγουρα αρκετά, καθώς οι ώρες που αφιερώνουν μπροστά σε μια οθόνη μόνο για την παράδοση των μαθημάτων είναι αρκετές. Από εκεί και πέρα δυστυχώς με όλο αυτό που συμβαίνει τον τελευταίο χρόνο τα παιδιά έχουν σταματήσει οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα, δεν συναντιούνται συχνά με τους φίλους τους, δεν παίζουν σε εξωτερικούς χώρους, με αποτέλεσμα όλες αυτές οι δημιουργικές ώρες να αντικατασταθούν με οθόνες κινητών τηλεφώνων, ταπλετ ή τηλεόραση.

 

7.      Προτείνετε στους γονείς που μας διαβάζουν τρόπους, ώστε να μυήσουν τα παιδιά στην ανάγνωση βιβλίων.

 

Οι γονείς θεωρώ ότι πρέπει να διαβάζουν βιβλία αρχικά για τους ίδιους και μετά για τα παιδιά τους, καθώς αποτελούν παράδειγμα προς αυτά. Από εκεί και πέρα, θεωρώ ότι όταν ο γονιός διαβάζει ένα βιβλίο στο παιδί του, πρέπει να αγαπάει και ο ίδιος το βιβλίο. Οι αλλαγές στη χροιά της φωνής στους διαλόγους σίγουρα δίνουν μια θεατρικότητα και κινούν το ενδιαφέρον των παιδιών. Οι παύσεις κατά την ανάγνωση, ο χρωματισμός των λέξεων είναι σίγουρα τρόποι που κρατούν το ενδιαφέρον του παιδιού σε εγρήγορση, έτσι ώστε όχι μόνο να αγαπήσει την ιστορία που άκουσε, αλλά με τη φαντασία του να πλάσει και τους ήρωες όπως το ίδιο θέλει.

 

8.      Ποιες προϋποθέσεις πρέπει κατά τη γνώμη σας να πληρεί ένα παιδικό βιβλίο, ώστε να το επιλέξει κάποιος;

 

Η χρήση απλών λέξεων και η απλή πλοκή είναι σίγουρα τα πρώτα στοιχεία που πρέπει να πληρεί ένα παιδικό βιβλίο για να το επιλέξει κάποιος. Η εικονογράφηση όμως θεωρώ ότι είναι το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να έχει ένα βιβλίο, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά θέλουν έντονα χρώματα στη ζωή τους. Η εικονογράφηση είτε θα απογειώσει ένα παραμύθι είτε θα το κάνει αδιάφορο, όσο καλογραμμένο και αν είναι.

 

9.      Ποια  είναι η καθημερινότητα ενός συγγραφέα; Ισορροπείται εύκολα η συγγραφή με τις καθημερινές υποχρεώσεις;

 

Η καθημερινότητα ενός συγγραφέα είναι η ίδια όπως όλων των ανθρώπων. Η ισορροπία δεν μπορεί να χαθεί ή η ζυγαριά να γύρει μόνο από τη μια πλευρά. Η συγγραφή είναι μεράκι, δεν είναι υποχρέωση.

 

10.   Τι θα δούμε από εσάς στο μέλλον; Βρίσκεστε ήδη στη συγγραφή του επόμενου βιβλίου;

 

Το επόμενο παραμύθι έχει ήδη γραφεί και σύντομα θα βρίσκεται στην αναζήτηση εκδοτικού οίκου.


Αν θέλετε να διαβάσετε την βιβλιοπαρουσίαση του βιβλίου της Αθηνάς Ντόκα πατήστε εδώ.


Γράφει η Ευδοξία Μοσχίδου από το Παιχνίδι και δημιουργία
________________________________________________________________________________________________


Παιδαγωγός προσχολικής αγωγής, σύζυγος, μαμά 2 μικρών αγοριών και blogger.
Αγαπώ οτιδήποτε μπορεί να απασχολήσει δημιουργικά τα μικρά παιδιά και τα βοηθά μέσα από το παιχνίδι να φτάσουν στη μάθηση. Η δημιουργία εκτυπώσιμων δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας, γεμίζει μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο ελεύθερου χρόνου που διαθέτω




Και μην ξεχνάτε: 
Ακολουθήστε το Familives σε FacebookInstagram & Twitterγια να μη χάνετε κανένα post!

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Latest Instagrams