Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ

Αγαπάμε τον ήλιο…Ο ήλιος είναι απαραίτητος, αφού αποτελεί την πιο σημαντική πηγή ζωής. Η σχέση μας μαζί του στηρίζεται σε μια ισορροπία, την οποία θα πρέπει να σεβόμαστε και να μη διαταράσσουμε. Τόσο εμείς, όσο και τα παιδιά μας, πριν βγούμε το πρωί από το σπίτι, θα πρέπει να φοράμε αντηλιακή κρέμα. Ακόμη κι αν η ημέρα είναι δροσερή, μην την ξεχνάμε. Μπορεί τις ημέρες αυτές να μη κινδυνεύουμε τόσο από ηλίαση ή θερμοπληξία, το δέρμα μας όμως διατρέχει τον ίδιο κίνδυνο.

Τα αντηλιακά χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
   Σε αυτά που περιέχουν μόνο φυσικά φίλτρα (μεταλλικά μικροσωματίδια, που διασκορπίζουν την ηλιακή ακτινοβολία), τα οποία ενδείκνυνται για τα μικρά παιδιά, τις εγκύους, την περίοδο του θηλασμού και σε περιπτώσεις αλλεργίας στα χημικά φίλτρα.
Σε αυτά που περιέχουν μόνο χημικά ή συνδυασμό χημικών και φυσικών φίλτρων. Τα χημικά φίλτρα είναι χημικές ουσίες, που απορροφούν την ηλιακή ακτινοβολία και προσδίδουν στα αντιηλιακά καλύτερη υφή και εφαρμογή.
Φροντίζουμε το αντηλιακό να είναι υποαλλεργικό, ανθεκτικό στο νερό και στον ιδρώτα και θα πρέπει να το διαλέξουμε σύμφωνα με το φωτότυπο τον δικό μας και του παιδιού.
Σε ορισμένα αντηλιακά υπάρχουν οι ενδείξεις sunscreen και sunblock. Τα αντηλιακά τύπου sunscreen απορροφούν τις υπεριώδεις ακτίνες (UV), ενώ τα αντηλιακά τύπου sunblock τις αντανακλούν Ειδικά για τα παιδιά και τις εγκύους, η αντηλιακή προστασία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ. Το δέρμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης παρουσιάζει ούτως ή άλλως σημαντικές αλλοιώσεις, όπως πανάδες, ρυτίδες, ευρυραγγείες, υπερμελάγχρωση. Γι’ αυτό και οι ειδικοί μας συστήνουν:
· Να παραμένουμε στη σκιά,
· Να αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο μεταξύ 11π.μ. – 3.00μ.μ.
· Η χρήση αντηλιακού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (ως ελάχιστος δείκτης προστασίας προτείνονται οι 30 βαθμοί και η συνεχής ανανέωση του αντηλιακού κάθε δύο ώρες και κάθε φορά μετά το κολύμπι) είναι απαραίτητη
· Για ακόμα μεγαλύτερη προστασία μπορούμε να χρησιμοποιούμε  κάποιο φυσικό συμπλήρωμα διατροφής φυτικής προέλευσης, που αποτελεί σύμμαχο στην καλή διατήρηση της επιδερμίδας σας (συμβουλευτείτε το γιατρό σας για το ποια είναι κατάλληλα για εσάς και βεβαιωθείτε πως είναι 100% φυσικά και όχι συνθετικά),
· Να πίνουμε τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα νερό την ημέρα,
· Κάθε βλάβη που παρουσιάζεται στο δέρμα μας μετά από έκθεση στον ήλιο είναι σοβαρός λόγος για να διακόψουμε την επανάληψη της έκθεσης, έντονο κοκκίνισμα, φαγούρα ή πόνος στο δέρμα σημαίνει πως έχουμε πάθει ζημιά και πρέπει να προστατευτούμε διπλά.

Και να μη ξεχνάμε ότι το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου θα πρέπει να γίνουν η καθημερινή μας συνήθεια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Προστατεύουμε τα παιδιά μας από τον ήλιο
Τα μωρά και τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στην έκθεση στον ήλιο. Μελέτες δείχνουν ότι ένα ή περισσότερα ηλιακά εγκαύματα, στο παιδί ή στον έφηβο, αυξάνουν το ποσοστό της εμφάνισης μελανώματος, που είναι μια πολύ συνηθισμένη και θανατηφόρα μορφή καρκίνου του δέρματος.

Η μελανίνη αρχίζει να παράγεται σε ικανή ποσότητα μετά το πρώτο έτος της ζωής. Αυτό σημαίνει ότι τα βρέφη δεν έχουν πρακτικά καμιά προστασία, γι’ αυτό είναι καλύτερα να μην εκτίθενται καθόλου στον ήλιο.
Τα παιδικά αντιηλιακά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτά που διαθέτουν χημικά φίλτρα και δεσμεύουν την υπεριώδη ακτινοβολία και σε εκείνα που περιέχουν φυσικά συστατικά και αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία. Τα δεύτερα είναι και τα πιο κατάλληλα για τα παιδιά.

Σχετικά με τη χρήση αντιηλιακού, παρόλο που δεν υπάρχουν στοιχεία ότι είναι βλαβερά για τα βρέφη, προτιμώνται τα φυσικά αντιηλιακά, όπως το οξείδιο του ψευδαργύρου και το διοξείδιο του τιτανίου, σε σύγκριση με τα χημικά, καθώς προκαλούν λιγότερους ερεθισμούς και απορροφώνται λίγο ή καθόλου από το δέρμα. Ειδικά για τα βρέφη κάτω των έξι μηνών, ο μόνος τρόπος προστασίας είναι να μην εκτεθούν καθόλου στον ήλιο.
Αυτό που θα πρέπει να προσέχουμε, όταν αγοράζουμε αντιηλιακή κρέμα για τα παιδιά είναι ο δείκτης προστασίας, ο οποίος πρέπει απαραίτητα να είναι μεγαλύτερος του 15.
Οι ειδικοί μας συμβουλεύουν τα εξής για την προστασία των παιδιών μας από τον ήλιο:
· Μια παχιά σκιά μακριά από την παραλία είναι προτιμότερη. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού να τοποθετούμε προστατευτικά καλύμματα στα παράθυρα του αυτοκινήτου.
· Το ντύσιμο των παιδιών θα πρέπει να είναι ελαφρύ και φυσικά να φοράνε πάντα καπέλα. Σε μεγαλύτερη ηλικία και γυαλιά ηλίου.
· Να προτιμήσουμε αδιάβροχα αντηλιακά.
· Να χρησιμοποιούμε αρκετή ποσότητα αντηλιακού, σε τακτά χρονικά διαστήματα. Να επαναλαμβάνουμε τη χρήση αντηλιακού, μετά το σκούπισμα του σώματος με πετσέτα, μετά από παιχνίδι ή άσκηση, ακόμα και αν είμαστε κάτω από την ομπρέλα.
· Ν’ αποφεύγουμε την έκθεση των παιδιών στον ήλιο, από τις 10 π.μ. μέχρι τις 4 μ.μ., ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
· Να πίνουν τα παιδιά πολύ νερό και να προτιμούνται τα φρούτα και οι ελαφριές τροφές.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο 1ο τεύχος του περιοδικού Familives!
Γράφει η Μένια Κουκουγιάννη από το karkinaki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...